بهترین کفش کوهنوردی

در مجله چرم / مد و پوشاک

بهترین کفش کوهنوردی ( به همراه معرفی بهترین مدل های کفش کوهنوردی دنیلی )

کوهنوردی، یک سفر هیجان‌انگیز به نبرد با ارتفاعات است. انتخاب بهترین کفش کوهنوردی مقدمه موفقیت و راحتی در این نوع ماجراجویی است. از انعطاف و ضریب چسبندگی تا پشتیبانی از کمر و پاها؛ این متن به شما راهنمایی خواهد کرد تا با اطمینان، لذت و راحتی به قله‌ها برسید.

بهترین کفش کوهنوردی، همچون همراه قابل اعتمادی، شما را در ماجراجویی هایتان همراهی می‌کند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک جفت کفش می‌تواند تفاوتی بین یک صعود آسان و یک تجربه فراموش‌نشدنی ایجاد کند؟ در این مطلب، به شما می‌آموزیم که چگونه با انتخاب بهترین کفش کوهنوردی، هر گام از مسیر خود را با اعتماد و لذت بپیمایید. این کفش‌ها با طراحی‌های فناورانه و جنس‌های مقاوم، به شما احساسی از اطمینان و راحتی می‌بخشند. ما به شما نکات کلیدی برای انتخاب کفش کوهنوردی مناسب می‌آموزیم. از جمله مقاومت در برابر آب، سهولت در حرکت، و پشتیبانی از قوس پا. با بهترین کفش کوهنوردی، هر قله‌ای به یک غزل زیبا تبدیل می‌شود و هر گام، قدرتی برای فراهم آوردن تجربه بی‌نظیر کوهنوردی شماست. آماده باشید تا لحظاتی زیبا و بی نظیر را در قله ها تجربه کنید؛ اینجاست که ما به کمک شما خواهیم آمد. آماده ی اوج گرفتن تا قله ها شوید؟

بهترین کفش کوهنوردی

در اینجا راهنمای خرید بهترین کفش کوهنوردی را به شما ارائه می دهیم، در ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که چگونه کفش کوهنوردی مناسب انتخاب کنیم؟

کفش پیاده‌روی کوهستان شما احتمالاً مهم‌ترین وسیله ای است که در این نوع سفرها، می‌خرید. انتخاب درست بستگی به این دارد که شما آن را برای چه منظوری می خواهید.(مسلما این نوع کفش ها را فقط در کوهستان نمی پوشیم!) کفش‌های سبک وزن برای بسیاری از فعالیت‌ها، مانند راهپیمایی، پیاده‌روی سریع و پیاده‌روی‌های آسان روزمره، ایده‌آل هستند.  با این حال، هنگام حمل بسته‌ای سنگین‌تر در زمین‌های ناهموار ، پوشیدن چیزی که پشتیبانی بیشتری را ارائه می‌دهد، منطقی است، مانند نیم بوت ها یا بوت های ساق بلند. عملکرد در زمینه فنی نیز چیزی است که باید در نظر گرفته شود، به خصوص اگر قصد دارید از طریق فراتا(مسیری است در دل کوه که با کابل های ثابت ، میله ها  ، نردبانها و پل های معلق مجهز شده است. و صعود کننده در تمامی مسیر صعود به وسلیه کابلهای ثابت دائمی در حمایت است ). صعود کنید. شما در کوهستان، بوت یا کفشی می خواهید که برای مسافت های طولانی راحت باشد و از پاهایتان محافظت کند. آنها باید بادوام، ضد آب و همچنین سبک وزن باشند. به طور کلی، توصیه می‌کنیم سبک‌ترین و راحت‌ترین کفشی را که می‌توانید با پشتیبانی و پایداری لازم برای نوع و سبک پیاده‌روی یا کوهنوردی و زمینی که در نظر دارید انتخاب کنید. مهمتر از همه، هر گزینه ای که انتخاب می کنید، کفش شما باید کاملا متناسب باشد. بهترین کفش کوهنوردی چهار فصل کفشی است که شرایط گفته شده در بالا را دارا بوده ( راحتی، وزن متناسب، ضد آب بودن، محکم بودن، ساپورت مناسب پا) و در هر چهار فصل قابلیت استفاده را داشته باشد.

چرا باید بدنبال برترین کفش کوهنوردی باشیم؟

بهترین کفش کوهنوردی

سطح تناسب اندام و تجربه پیاده روی کوهستانی خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که مچ پا و پاهای شما چقدر قوی هستند. ثبات مچ پا و ساپورت  پا چقدر برای شما مهم است؟ نگران پیچ خوردن مچ پا یا آسیب قبلی هستید؟ پس به دنبال یک بوت پایدارتر و حمایت کننده تر باشید. بوت های کوهنوردی از پا و مچ پا در مسیرهای ناهموار و صخره ای محافظت بهتری می کنند. این نوع کفش ها به صورت میدکات( نیم بوت) یا های کات (بوت ساق بلند) بوده و اغلب کفی داخلی سفت تری دارند .  رویه های بالاتر همچنین به خشک نگه داشتن پاهای شما در گل و لای، باران یا برف های شل شده کمک می کنند و عمدتاً زیره های ضخیم تر و محافظ بیشتری دارند که از احساس سنگ در زیر پا جلوگیری می کند. در ایران بهترین برند کفش کوهنوردی دنیلی است که با در اختیار داشتن نیروی کاری متخصص، ماشین آلات بروز دنیا و مترایل منحصر به فرد،  تمامی مشخصات یک کفش حمایت کننده را در اختیار مصرف کننده آن  قرار می دهد. برند دنیلی با استفاده از بهترین زیره کفش کوهنوردی موجود اقدام به تولید بهترین کفش برای کوهنوردی می کند.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا کفشی با ساپورت بالا می خواهید یا  راحتی اهمیت بیشتری برایتان دارد؟

کفش های کوهنوردی چرمی مدرن دنیلی با کفش های کوهنوردی قدیمی بزرگ و سنگینی که نسل های قبلی کوهنوردان می پوشیدند بسیار فاصله دارد. بهترین کفش های کوهنوردی دنیلی سطوح مشابهی از محافظت و پایداری را ارائه می دهند، اما با تناسب دقیق تر و راحت تر و انعطاف پذیری بیشتر و همچنین با وزن بسیار کمتر. بسیاری از بوتهای کوهنوردی ما دارای لبه فلکس هستند که دامنه حرکتی و راحتی مچ پا را افزایش می‌دهد و پشتیبانی بیشتری را در هنگام فرود ارائه می‌دهد.

بهترین کفش کوهنوردی

 اجزای مختلف بهترین کفش کوهنوردی ترکینگ چیست؟

برای درک تفاوت‌های بین مدل‌های کوهنوردی(ترکینیگ) و پیاده‌روی(هایکینگ)، لازم است کمی در مورد اجزای مورد استفاده در ساخت آن‌ها بدانید.

-              رویه: این بخشی از یک کفش است که کناره ها و سطح بالایی پا از جمله انگشتان پا و پاشنه پا را می پوشاند. ما رویه های خود را از چرم نبوک و جیر با کیفیت بالا و پارچه های مصنوعی سبک و بسیار مقاوم در برابر سایش می سازیم.

-              بخش تقویت کننده: مواد اضافی به رویه اضافه می شود تا به مقاومت در برابر استرس در هنگام استفاده و حفظ تناسب و قرار گیری پا کمک کند. همه کفش‌های دنی ترک (Dani Track) با تمرکز به اصول اولیه و استاندارد های بالا تر از انتظار جامعه طراحی شده‌اند که برای انعطاف‌پذیری و پشتیبانی بهتر، ناحیه پشتی را با کف و پاشنه به هم متصل می‌کند. ما همچنین از زیره هایی استفاده می کنند که در برابر سایش مقاومت بسیار بالایی دارد

-              رند(Rand): رند نواری از چرم لاستیکی یا روکش شده با PU است که قسمت پایینی رویه را از سنگ های درشت و سنگریزه محافظت می کند.

-              قالب: همه کفش‌های باکیفیت حول یک «لست یا قالب» ساخته می‌شوند - مدلی از پا. سپس کفش "دوام" می یابد، یعنی در اطراف آن شکل می گیرد و ساخته می شود. این همان چیزی است که به یک بوت یا کفش تناسب و ویژگی های متمایز آن را می دهد.  لست ها برای فعالیت های خاص برای مردان و زنان طراحی شده اند.  به طور طبیعی، برای ساخت مدل‌های پیاده‌روی زنانه، مدل‌های مخصوص زنان نیز وجود دارد.

-              کفی  داخلی(اینسول): کفی داخلی یک لایه پنهان در داخل کفش بالای قسمت میانی و زیره است.  این سنگ بنای ساخت کفش است و به اندازه و شکل پایین کفشی است که رویه آن در طول فرآیند ساخت و ساز روی آن شکل می گیرد.

-              زیره میانی(میدسول): زیره میانی جزء واحد کفی بین زیره و رویه است. بالشتک را فراهم می کند و شوک را جذب می کند. همراه با کفی، سفتی را نیز تعیین می کند. کفش‌های سفت ممکن است خبر بدی به نظر برسند، اما راحتی و ثبات بیشتری را در طول مسیرهای طولانی در زمین‌های صخره‌ای، ناهموار و دقت بهتری در هنگام صعود به ارمغان می‌آورند. کفی های میانی از نایلون یا EVA (اتیلن وینیل استات) ساخته می شوند. نایلون به طور کلی محکم تر و بادوام تر است بنابراین برای استفاده طولانی مدت در کوه ایده آل است. EVA کمی سبک تر است و بالشتک بیشتری را ارائه می دهد. برخی از مدل‌های کوهنوردی دنی ترک (Dani Track) دارای کفه‌های میانی اختصاصی هستند که با شکل ارگونومیک، بالشتک ماندگار و جذب ضربه عالی برای زمین‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند.

-              زیره: قسمت بیرونی یونیت کفی است که با زمین تماس پیدا می کند و به ته کفش چسبانده شده است. طراحی روی کفه (الگوی آج) نقش مهمی دارد.  زیره های کفشهای Trekking دنیلی توسط متخصصان برجسته فناوری ساخته شده است. ما فقط از ترکیبات لاستیکی با کیفیت بالا استفاده می کنیم. طرح‌های آج آن‌ها دارای شیارها، تیغه‌ها و گیره‌هایی است که برای ایجاد چسبندگی خوب بر روی سنگهای درشت و سنگریزه ها و کشش مطلوب روی گل و چمن مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. توجه: منظور ما از چنگ زدن، "اصطکاک" است، یعنی توانایی چسبیدن به سطح، در حالی که از "کشش" در مورد توانایی چنگ زدن به زمین های نرم تر برای جلوگیری از لغزش یا سر خوردن در هنگام خارج شدن از مسیر صحبت می کنیم.

-              طراحی آج: چیدمان تیغه ها بر عملکرد خوب کفش تأثیر می گذارد. تیغه های کم عمق و پهن به دلیل افزایش سطح بین کفی و سنگ، در زمین های صاف مانند سنگ آهک یا سنگ گرانیت بهتر عمل می کنند. تیغه‌های عمیق‌تر، به‌ویژه روی کف‌هایی که دارای تیغه‌های بیرونی دندانه‌دار هستند، بیشتر گاز می‌گیرند و در شرایط شل، مانند زمین‌های نرم‌تر و یا حتی برف، کشش بهتری دارند. ما همچنین یک ترمز پاشنه - برآمدگی واضح در پشت قسمت بالایی قبل از جلوی پا را در نظر می گیریم که احتمال لغزش در فرودهای شیب دار را کاهش می دهد. برخی از زیره‌های Trekking دنیلی همچنین دارای یک Ferrata Zone با تیغه‌های راست‌زاویه خاص در ناحیه میانی پا برای حداکثر نیرو و پایداری از طریق پا از طریق پله‌ها و نردبان‌های فراتا(قبل تر در مورد فراتا صحبت به میان آمد) هستند.

-              (بندکفش مخصوص کوهنوردی)Climbing Lacing   :همه کفش‌های Trekking دنیلی دارای بند بالا رفتن برای دقت بیشتر هنگام تنظیم ناحیه پنجه کفش و دقت بیشتر در زمین‌های فنی هستند.

آیا برای کفش های پیاده روی و کوهنوردی به غشای ضد آب نیاز دارم؟

قصد دارید در چه آب و هوایی از کفش های خود استفاده کنید؟ بسیاری از چکمه‌ها و کفش‌های پیاده‌روی و پیاده‌گردی در نسخه GORE-TEX عرضه می‌شوند. غشای ضد آب و قابل تنفس که بین پارچه رویی و آستر داخلی قرار گرفته است، محافظت قابل اعتمادی را ارائه می دهد تا پاهای شما را برای طول عمر کفش شما خشک و راحت نگه دارد. غشاهای GORE-TEX® به سرعت خشک می‌شوند، که آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سفرهای کوهستانی چند روزه، و همچنین آب‌وهوای مرطوب و کوهنوردی زمستانی تبدیل می‌کند - به‌ویژه جایی که فرصتی برای خشک کردن چکمه‌ها در طول شب وجود ندارد. غشاهای تنفسی ضد آب نیز گرمای محصول را در شرایط سرد افزایش می دهند. آسترهای چرمی راحت ما این مزیت را دارند که بهتر با شکل پای شما سازگار می شوند. و آب و هوای خوش پوش و راحتی که توسط چرم تمام دانه ایجاد می شود کمی تاثیرگذار است. با این حال، کفش های چرمی غیر غشایی حتی با بهترین مراقبت و نگهداری کاملاً ضد آب نیستند. چرم گزینه خوبی برای شرایط خشک‌تر است یا زمانی که می‌دانید کفش‌هایتان در طول شب خشک می‌شوند. علاوه بر این، قابلیت تنفس اضافی یک مدل بدون غشاء در هوای گرمتر راحت تر و خنک تر خواهد بود.

با کفش‌های کوهنوردی خود به تناسب اندام مناسب برسید

کفش‌های کوهنوردی و پیاده‌روی باید کاملاً مناسب بوده و راحت و دنج باشند، اما بدون ساییدگی. شما درجه ای از تماس مطمئن با زمین، به علاوه انعطاف پذیری و راحتی برای فرودها را می خواهید.

پاشنه پا را چک کنید تا مطمئن شوید که پشت پای شما به طور ایمن قرار دارد. برای اینکه ببینید آیا پاشنه به درستی جا می‌شود یا نه، ابتدا کفش را در حالی که بند آن باز شده است، امتحان کنید.  اگر در کناره‌ها شل شد، پاشنه آن خیلی پهن است. به طور کلی، شما باید فقط بتوانید انگشت اشاره خود را بین پاشنه پا و پشت بوت قرار دهید.

آیا انگشتان پای شما فضای کافی دارند؟ باید به اندازه یک انگشت بین انگشتان پا و نوک کفش فاصله وجود داشته باشد تا بتوانید آزادانه آنها را تکان دهید.  این در هنگام فرود مهم است، در غیر این صورت انگشتان پا به جلوی کفش برخورد خواهند کرد.

حتی اگر وقتی کفشی را امتحان می‌کنید احساس راحتی می‌کنید، همیشه نیم سایز بعدی را برای مقایسه امتحان کنید، فقط برای اینکه بهترین کفش کوهنوردی را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید یا احساس می کنید که ممکن است بین دو اندازه باشید، به سراغ اندازه بزرگتر بروید. به یاد داشته باشید: احتمالاً پاهای شما در طول یک روز طولانی پیاده روی تا حدی متورم می شوند.

کفش Dani Track به طور خاص برای دقت و پشتیبانی در زمین های کوهستانی ساخته شده است، اما با راحتی برای استفاده در مسافت های طولانی و 100٪ بدون تاول. با این حال، توصیه می‌شود قبل از استفاده در کوهستان، کمی آن‌ها را بپوشید. ما مفتخر هستیم که بهترین مارک کفش کوهنوردی ایران و قابل رقابت با محصولات خارجی را ارائه می دهیم.

:بهترین مارک کفش کوهنوردی خارجی شامل مارک کاترپیلار، مارک نورث فیس، مارک سالومون و مارک هامتو می‌شود. ذیلا برخی از بهترین کفش کوهنوردی چهار فصل خارجی را آورده ایم

سالامون ایکس اولترا 4 مید جی تی ایکس(Salomon X Ultra 4 Mid GTX)

مرل موآب 3 مید دابلیو پی ( Merrell Moab 3 Mid WP )

هوکا آناکاپا مید جی تی ایکس ( Hoka Anacapa Mid GTX )

لا اسپورتیوا اولترا رپتور 2 مید جی تی ایکس (La Sportiva Ultra Raptor II Mid GTX )

آسولو فالکون جی وی (Asolo Falcon GV)

این موارد را می توان بهترین کفش کوهنوردی دنیا نامید.

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهیم همراهتان باشیم تا بهترین انتخاب را در خرید کفش کوهنوردی داشته باشید